Session #48 May 26th
“Capture the moment of truth from image analytics via SNS. Ideas for innovation/new work style?”

VIDEO: Introduction

VIDEO: Interview

VIDEO: Introduction Japanese

VIDEO: Interview Japanese

How many photos do you take with your smartphone? What do you do with many photo you take? What was the typical thinking around photo taking and storing?

Did it not go as follows; You select a good object, make sure you take “good” photo and you keep them in shoe box or in album, until several years ago.

Now that photo taking is so easy with smartphone and popularity of selfie and posting on SNS, over 3 billion photos are taken a day!

In this environment, edison.ai focused on developing image recognition technology specifically tuned for user generated photos for four years. It was a major undertaking as photos taken by consumers are not necessarily “high quality” “clear” and/or captures the whole scene. However, they succeeded in developing unique technology to image analytics.

edison.ai has tried to capture “the moment of consumption” by analyzing photos on social media, because they are taken by consumers while they are using a product. Visual contents tell you more about consumers than anything else. Image also breaks language barrier, thus can go global.

edison.ai has been developing new business model by combining image analytics, AI and marketing. By analyzing huge number of photos generated by users, they can utilize advertising dollars better, and/or enhancing the engagement with consumers, thus making marketing much more effective and efficient.

At session #48 of Davos Experience in Tokyo, we invite Mayuko Yamaura, co-founder of edison.ai. She will explain the uniqueness of their technology and their past journey since founding the company. edison.ai has been awarded many prizes and participated in prestigious forums/conferences including SouthbySouthwest. She will share with us the outlook of their next business model.

We want you to think of new, unique and creative ways to apply their technology. For outline of edison.ai, check their website.Venue is at Wilson Learning Worldwide in Roppongi1chome. Join us for the exciting journey into the future.

2017年5月26日開催 第48回
「SNSの写真分析でユーザー体験の瞬間を!イノベーションや働き方への提案」

 みなさんは、毎日何枚の写真をスマートフォンで撮っていますか?撮った写真はどうしていますか? 数年前までは「良い写真」を撮るために被写体を選び、撮った写真はアルバムや空き箱で保存するのが、一般的な「写真に対する考え方」だったと思います。しかし今やスマートフォンによる撮影の簡易さ、画質の向上、自撮りやSNSの普及で、何と1日に30億枚以上の写真がスマートフォンからSNSに投稿されているそうです。

 テクノロジーが発展しているなか、思い出作りなどの目的でSNSに掲載されている消費者が撮影した写真にフォーカスし、詳細に解析する技術が4年前に開発されました。それがedison.aiです。

 edison.aiでは「消費の場」での画像を解析することによって、実際に商品を使っている瞬間を捉えようとしています。従来のマーケティングでは消費者の声等、言葉が情報源になっていましたが画像は「言葉」のバリアを超えることができるので、世界のどこでも活用できます。

 消費者の撮った膨大な数の写真を解析し宣伝広告の効果を上げる、消費者とのエンゲージメントを高めるなどの具体的成果を目指して、画像解析、AI、マーケティングを組み合わせたビジネスモデルを展開しています。 

 第48回「ダボスの経験を東京で」では、数々の賞をとり、SXSWなどにも参加しているedison.aiの共同創業者山浦真由子さんをお招きして、edison.aiのこれまでの活動や今後の展開などを伺うとともに、このテクノロジーの新しい用途などについて、皆さんに自由発想で考えていただきます。

今回の開催場所は久しぶりにウィルソン・ラーニング・ワールドワイド株式会社(六本木一丁目)になります。お間違えのないようご注意ください。お申込みはこちらになります。みなさんの参加をお待ちしております。

davos48

Posted in ARCHIVES.